Subject: Tehnosiirde grupierandi määruse hindamine - avalik konsultatsioon
From: Natalia Mäekivi - JUSTDIGI <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet", "[email-masked]", <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Patendiamet", <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: Kärt Nemvalts
Date: Mon, 3 Feb 2025 14:54:01 +0200

Tere!

Annan teada, et Euroopa Komisjon on algatanud tõendite kogumise ja avaliku
konsultatsiooni, et saada tagasisidet komisjoni määruse (EL) nr 316/2014
Euroopa Liidu toimimise lepingu artikli 101 lõike 3 kohaldamise kohta
teatavat liiki tehnosiirde kokkulepete suhtes (nn
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014R0316
> tehnosiirde grupierand) ja selle
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:52014XC032
8(01)> suuniste rakendamise kohta.

Tehnosiirde kokkulepped on kokkulepped, millega üks pool annab teisele
poolele loa kasutada kaupade või teenuste tootmiseks teatavaid
tööstusomandiõigusi (nt patendid, disainilahenduse õigused, tarkvara
autoriõigused ja oskusteave). Sellised kokkulepped suurendavad tavaliselt
majanduslikku tasuvust ning toetavad konkurentsi, kuna vähendavad kattuvat
uurimis- ja arendustegevust, stimuleerivad esialgset uurimis- ja
arendustegevust, hoogustavad uuendusi, hõlbustavad uurimis- ja
arendustegevuse tulemuste levikut ning tekitavad konkurentsi tooteturul.
Tuletan meelde, et alates 01.02.2025 kohaldub tehnosiirde grupierand
Eestis ka puhtalt riigisisese mõjuga kokkulepetele (vt Vabariigi Valitsuse
28.01.2025 määrus nr 9 <https://www.riigiteataja.ee/akt/129012025013> ).

Tehnosiirde grupierandi kehtivus lõppeb 30. aprillil 2026 ning praegu viib
komisjon läbi hindamise otsustamaks, kas grupierand tuleks pikendada
suuresti muutmata kujul või kas grupierandis ja selle suunistes tuleks
teha muudatused (vt täpsemalt manuses olevast dokumendist).

Avaliku konsultatsiooni raames on kõikidel huvigruppidel võimalik kuni 25.
aprillini 2025 anda oma arvamus siin:
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives
/14477-EU-competition-rules-on-technology-transfer-agreements-revision-_en
> EU competition rules on technology transfer agreements (revision)

Arvamust ei pea eelnevalt ministeeriumiga kooskõlastama, kuid olen
tänulik, kui annate sellest mulle märku, et teaksin edasises suhtluses
komisjoniga teie arvamusega arvestada.

Kui teil tekib selle teema kohta küsimusi, siis andke samuti julgelt
märku.

Heade soovidega

Natalia Mäekivi
Nõunik
Intellektuaalse omandi ja konkurentsiõiguse talitus
Justiits- ja Digiministeerium
58806031  <mailto:%7BE-mail%7D> [email-masked]
 <https://www.justdigi.ee/> www.justdigi.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn